آموزش کاخن سعادت آباد

آنچه درباره آموزش کاخن باید بدانیم

کاخن یکی از سازهای محبوب نوازندگان سازهای کوبه ای و حتی بسیاری از دوستداران موسیقی شناخته می شود.کاخن در ابتدا اواسط قرن ۱۹ میلادی در کشور پرو ساخته شده .این ساز بعد از معرفی توسط گیتاریست معروف اسپانیای پاکو دلوچیا در اواسط دهه هفتاد میلادی شهرت یافت و تا به امروز در موسیقی فلامنکو اسپانیا از آن به عنوان یکی از سازهای اصلی این سبک استفاده می شود.

کاخن یک ساز کاربردی ،قابل حمل ، کم جا و نسبتا سبک است.آموزش کاخن در ابتدا ساده و روند پیشرفت یادگیری آن سریعتراز سازهای دیگر است.با یادگیری و ترکیب دو ضربه اصلی bass tone(صدای وسط) و snare tone  (صداهی کناری)می توان از طریق  ریتم های ساده با گروههای موسیقی همراهی و از نوازندگی ساز کاخن  لذت ببریم.

امروزه کاخن های غالبا در ابعاد ۳۰*۳۰*۴۸ سانتی متر وبرای ساخت کاخن در مدل های ابتدایی از تخته سه لایی راش و در مدل های حرفه ای از چوب های مرغوب استفاده می کنند.

آموزش کاخن در سعادت آباد

آموزش کاخن

دوره آموزش ساز کاخن

در جلسات اولیه آموزش کاخن به اصول اولیه تئوری موسیقی و ریتم شناسی و آموزش ریتم های اولیه و اصلی پرداخته می شود و بسیار اهمیت دارد که این ریتم ها به صورت منظم و روان نواخته شود.

و در ادامه تمرینهایی برای نحوه اجرای ضربه های اصلی bass tone  و snare tone  که جزو ضربه های اصلی نوازندگی ساز به حساب می آید آموزش داده می شود . هم نوازی با سازهای دیگر نظیر گیتار و پیانو باعث می شود اجرای ریتم ها تمیز و زیبا تر شنیده شود. در دوره پیشرفته آموزش ساز کاخن از تکنیکهای خاص این ساز و ریتم های حرفه ای و سرعتی استفاده می شود.

با تمرین های مداوم و با پیوسته در هر دوره می توانید سریعتر وارد مرحله بعدی شوید و از نواختن این ساز لذت ببرید.

 

نظرات