آموزش پیانو چقدر طول می کشد ؟

پیانو یکی از سخت ترین و ارزشمند ترین سازها برای یادگیری است .برای نواختن پیانو شما بایستی نت خوانی را در حد خیلی خوب یادبگیرید و به طور همزمان از هر دو دست برای نوازندگی این ساز استفاده کنید.شما همچنین باید یاد بگیرید با تکنیک صحیح تمرین کنید وگرنه ممکن است در آینده با آسیب دیدگی مواجه شوید اما با تمرین کافی و مناسب می توانید یک نوازنده پیانو مسلط شوید .

یادگیری پیانو

به طور متوسط چقد زمان می برد تا نواختن پیانو را یاد بگیریم؟

شش ماه اول

اگر در آموزش پیانو تازه کار هستید در نیمسال اول آموزش بایستی پایه موسیقی قوی برای خود ایجاد کنید.آموزش پیانو در مراحل مقدماتی شامل نت خوانی ، یادگیری کلید های موسیقی ، انگشت گذاری صحیح روی صفحه کلید پیانو است.طوری که بتوانید به طور همزمان نتهای موسیقی را با انگشت گذاری صحیح دست راست و چپ روی کلاویه های پیانو جایگذاری کنید و در عین حال ریتم را نیز رعایت کنید.

بهترین کلاس آموزش پیانو

تا پایان سال اول

اگر به طور مداوم تمرین روزانه داشته باشید( ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت در روز) بعد از گذشت ۱ سال تعدادی قطعه ساده پیانو را می توانید به زیبایی نواخته و با دوستان و اعضای خانواده به اشتراک بگذارید. در این مرحله شما درک صحیح از نت خوانی و ریتم خوانی خواهید داشت و با تسلط نسبتا خوبی انگشتان خود را روی صفحه انگشت گذاری پیانو به حرکت در می آورید.

 

تا پایان سال دوم

هنرجویان پیانو که در این مرحله اگر بتوانند زمان تمرین خوبی برای تمرین و آموزش پیانو اختصاص دهند در این مرحله قادر خواهند بود رپرتوار های پیانو متوسط و برخی از آثار کلاسیک آهنگسازان محبوب را بنوازند.

تا پایان سال سوم

در این مقطع از نوازندگی پیانو اگر تقریبا هر روز تمرین مداوم داشته باشید اکنون به سطحی نزدیک می شوید که احتمالا زمانی که برای اولین بار در کلاسهای پیانو ثبت نام کرده اید تصور می کردید .شما بایستی بتوانید بنشینید و رپرتوارهای متوسط رو به بالا پیانو را به صورت روان و با رعایت اصول موسیقایی صحیح بنوازید .

 

 

تا پایان سال چهارم

تا سال چهارم پیشرفت شما کاملا بستگی به شما دارد .در این مرحله می توانید توانایی های افزایش سرعت و مهارت نوازندگی و سطح دشواری ها را در نوازندگی خود بیشتر کنید .بایستی بتوانید بسیاری از قطعات و تکنیک های  متوسط رو به بالا را به طور همزمان نت خوانی و نوازندگی کنید و همچنان می توانید از لحاظ اجرای شنیداری قطعات به سطح خوبی برسید و بداهه نوازی را نیز به تمرینات روزانه خود اضافه کنید.

کلاس پیانو

پیشرفت آموزش و نوازندگی پیانو به شما بستگی دارد

اگر در کلاسهای آموزش پیانو ثبت نام کنید و سپس در هفته فقط چند دقیقه تمرین کنید می توانید سه سال را بدون هیچ پیشرفتی بگذرانید .از سوی دیگر اگر هر روز تمرین کنید و از دستورات معلم پیانو خود پیروی کنید می توانید به سرعت از هم سالان خود فاصله بگیرید و پیشرفت را در نوازندگی خود احساس کنید .با یاد داشته باشید که آموزش پیانو همانند آموزش یادگری زبان است.به تلاش مداوم نیاز دارد و بگذارید زمان کار خودش را انجام دهد و صبور باشید به طور مثال سی دقیقه تمرین در روز بهتر از  ۳ ساعت تمرین روز جمعه است.

نظرات